
Sisäiset prosessit haltuun mobiilisovelluksen avulla
BILSTRÖM OY / BILSTRÖM APP
BILSTRÖM OY / BILSTRÖM APP
Bilström Oy tarjoaa autojen myyntikuntoon saattamispalveluita Etelä-Suomen alueella yritysasiakkaille. Palvelun tarkoitus on myyntikunnostaa niin vanhat kuin uudetkin autot laadukkaaseen myyntikuntoon.
Liiketoiminnan laajentuessa huomattiin tarve sisäisten prosessien kehitykseen. Erityisesti työtehtävien jakaminen ja seuranta koettiin työlääksi. Lisäksi virhekirjauksia syntyi paljon.
Bilström Oy halusi päästä eroon jokseenkin hallitsemattomasta ja työläästä Excel-tiedostosta, jonka avulla asiakas jakoi työtehtäviä sisäisesti työntekijöiden välillä. Työtehtävien jako- ja seurantaprosessia haluttiin digitalisoida, jotta sisäisten prosessien seuraaminen ja toteuttaminen olisi helpompaa.
Bilström Oy halusi sovelluksen, joka tarjoaa helpon ja tarkan tavan kirjata tehdyt aktiviteetit ja jonka avulla voidaan välttää virheelliset kirjaukset kuten tuplakirjaukset. Sovelluksella haluttiin myös motivoida työntekijöitä esittämällä ajanjakson aikana ansaittu palkan. Ajatuksena oli myös mahdollistaa toiminnan laajentaminen.
Kehitimme Billström Oy:lle Bilström App -nimisen mobiilisovelluksen, jonka avulla työnjohto voi hallita tehtäviä töitä. Lisäksi työntekijät voivat helposti kirjata autolle tehdyt aktiviteetit ja nähdä ansaitsemansa palkan. Mobiilisovelluksen avulla sisäisten prosessien hoitaminen on helpompaa, virheellisten kirjausten määrä vähenee sekä työntekijöiden tyytyväisyys paranee.
Sovelluksen etuna on myös se, että hallinto saa mobiilisovelluksen avulla kätevästi tiedon tehdyistä aktiviteeteista laskutusta ja palkanmaksua varten.