RENKOMÄEN AUTOEXPERT / REXCHAT
Renkomäen Autoexpert on autojen huoltopalvelu Lahdessa. Renkomäen Autoexpertin palveluihin kuuluu muun muassa autojen huollot, korjaukset, pikahuollot ja tarkastukset.
Liiketoiminnan kasvaessa autojen huollon seuranta ja työnjohto vaikeutuu huomattavasti, sillä autohuoltamon arki on usein hyvin hektistä. Autohuoltamoon satelee työpyyntöjä monesta suunnasta – pakoputken uusiminen, renkaiden vaihto tai vaikkapa auton huolto.
Työpyyntöjen lisääntyessä Renkomäen Autoexpertillä koettiin työnjohdon vaikeutuvan huomattavasti, sillä autoille jo tehtyjen töiden sekä tulevaisuudessa tehtävien toimenpiteiden seuranta oli erittäin työlästä ja haasteellista. Näin ollen asiakas halusi kehittää sovelluksen helpottamaan työnjohtoa ja sisäistä viestintää.
Idea oli kehittää Renkomäen Autoexpertille sovellus, jonka avulla työnjohto ja työntekijät voisivat etsiä rekisterinumerolla, työnumerolla tai asiakkaan nimellä kyseessä olevan auton helposti.
Sovelluksen haluttiin helpottavan tehtävien töiden selvitystä, eri sidosryhmien kanssa viestimistä sekä yleisesti työnjohdon tehokkuutta.
Kehitimme Renkömäen Autoexpertille Rexchat-nimisen sovelluksen, jonka avulla työnjohto voi hallita paremmin autoille tehtäviä huoltotöitä. Sovellus on integroitu käytössä olevaan myynnin ja työnhallinnan järjestelmään.
Nyt työnjohto sekä työntekijät löytävät auton helposti sovelluksen avulla sekä saavat kattavan näkymän siitä, mitä autolle pitää tehdä sekä mitä autolle on jo mahdollisesti tehty aiemmin.
Sovellus toimii myös eri sidosryhmien välillä ja sen avulla huoltamo voi helposti yhdistää sekä viestiä tehtävistä töistä vaikkapa varaosapuolen kanssa. Sovellukseen voidaan ladata kuvia ja videoita havainnollistamaan tilannetta ja helpottamaan kommunikointia. Sovelluksessa on työtilauskohtaisia viestintäryhmiä, joissa käyttöoikeudet määräytyvät automaattisesti roolien perusteella. Sovellukseen voi myös lisätä erilaisia muistutuksia, esimerkiksi muistutus tilata varaosat autolle.