Mobiilisovellus yritykselle – vinkit asiakashankintaan

RÄÄTÄLÖITY MOBIILISOVELLUS

Mobiilisovellus myynnin ja markkinoinnin työkaluna

Jungle Juice Barin oma mobiilisovellus.

Yrityksen mobiilisovellus voi olla erinomainen lisä markkinointiin, asiakashankintaan ja asiakasuskollisuuden lisäämiseen. Sovellus voi muun muassa tarjota asiakkaille parempaa asiakaspalvelua, personoituja tarjouksia historiadataan perustuen, luoda kilpailuetua sekä paljon muuta.

Sovellus toimii myös erinomaisena työkaluna markkinoinnin ja myynnin tehostamiseen. Mobiilisovelluksen avulla yritys saa enemmän tietoa asiakkaista. Sovelluksesta saadun datan avulla voidaan optimoida markkinointi- ja myyntistrategioita tehokkaammin. Applikaation avulla voidaan myös kerätä lisää tietoa asiakastutkimuksien ja kyselyiden muodossa.

Onko mobiilisovellus kannattava investointi vai turhake?

Mobiilisovellus myynnin ja markkinoinnin työkaluna

Mobiilisovellus on erinomainen työkalu tuotteen tai palvelun markkinointiin ja myyntiin. Sovelluksella voidaan tehdä tehokasta viestintää esimerkiksi push-viestien avulla. Push-viestien avulla pääset käyttäjän puhelimen näytölle, vaikka sovellus ei olisi auki. Applikaation avulla voidaan myös viestiä kampanjoista, tarjouksista tai tiedottaa vaikkapa poikkeavista aukioloajoista. Sovellukseen voidaan rakentaa erilaisia ominaisuuksia, kuten palvelun varaaminen tai tuotteen ennakkotilaaminen, jolloin sovellus voi toimia myös suorana myyntikanavana.

Asiakkaamme Laaksojen Laatupinta hyötyi mobiilisovelluksesta myynnin kanavana. Kehitimme heille sovelluksen, joka toimii tarjouslaskurina. Näppärän laskurin avulla myynti sujuu tehokkaammin, sillä tarjouksia ei enää tarvitse laskea erikseen. Laskuri tekee asiakkaiden ostoprosessista suoraviivaisemman, mikä taas helpottaa myynnin työtä. Lue lisää Laaksojen Laatupinnan tarjouslaskurista.

Mobiliisovellus on myös erinomainen työkalu asiakkuuden hallintaan ja myynnin johtamiseen. Sovellus voi tarjota lukuisia toimintoja, joilla voit helposti hallita asiakasuhteita. Mobiliisovelluksen avulla voit esimerkiksi seurata ja analysoida asiakkaidesi käyttäytymistä, lähettää asiakkaille viestejä sekä voit yhdistää mobiilisovelluksen erilaisiin CRM- ja markkinointityökaluihin, mikä helpottaa myyntityötäsi.

Uusasiakashankinnan tehostaminen mobiilisovelluksen avulla

Mobiilisovellus on korvaamaton työkalu uusien asiakkaiden hankkimiseen nykypäivän dynaamisessa liiketoimintaympäristössä. Tarjoten saumattoman ja helposti saavutettavan alustan, se mahdollistaa yrityksille suoran vuorovaikutuksen kohdeyleisönsä kanssa.

Sovelluksen tarjoama kyky kerätä arvokasta käyttäjädataa auttaa hiomaan markkinointi- ja myyntistrategioita reaaliajassa. Hyödyntämällä mobiilisovellusten dataa yritykset voivat helpommin tavoittaa uusia potentiaalisia asiakkaita oikeissa kanavissa. 

Mobiilisovellus helpottaa uusiasiakashankintaa myös siinä mielessä, että se tarjoaa modernin kanavan nykypäivän vaativille ja hyvin valikoiville asiakkaille. Nykyään odotetaan, että asioiden hoitaminen mobiilissa on yhtä helppoa tai jopa helpompaa kuin tietokoneella. Myös kaikkiin mobiilissa tehtäviin toimenpiteisiin löytyy applikaatio. Mikäli applikaatiota ei ole, voi ostopäätös jäädä jopa tekemättä. (Kim, S. J., Wang, R. J. H. & Malthouse, E. C. 2015)

Kehitimme Pro Sealing Oy:lle sovelluksen, jonka avulla yritys voi laajentaa toiminnan myös digitaalisiin kanaviin. Heidän haasteenaan oli se, että monet kokevat rakennusurakoitsijan valinnan hankalaksi. Myös urakoitsijoilla voi olla haasteita omien palveluiden markkinoinnissa. Niinpä kehitimme applikaation vastaamaan kyseiseen tarpeeseen –  yritykset voivat jättää tarjouksen suoraan mobiilisovelluksessa, josta asiakas vuorostaan pääsee katsomaan jätetyt tarjoukset. Nyt rakennusalan urakoitsijat löytävät projekteja sekä vastavuoroisesti asiakkaat löytävät urakoitsijoita helpommin, jolloin uusien asiakkaiden hankinta on suoraviivaisempaa ja huomattavasti tehokkaampaa. Lue lisää aplikaatiosta.

Mitä mobiilisovelluksen kehittäminen maksaa?

Asiakasuskollisuuden parantaminen mobiilisovelluksella

Mobiilisovellus on erinomainen työkalu olemassa olevien asiakkaiden osallistamiseen monipuolisesti. Sovellus tarjoaa kanavan räätälöityjen ilmoitusten lähettämiseen, personoitujen tarjousten esittämiseen ja ainutlaatuisen sisällön tarjoamiseen, mikä yhdistettynä helppokäyttöisyyteen lisää asiakastyytyväisyyttä ja sitoutumista. Mobiilisovellukset mahdollistavat myös asiakkaiden palkitsemisen uskollisuudestaan ​​kanta-asiakasetujen ja erikoistarjousten avulla.

Lisäksi sovellusten avulla kerättävä käyttäjädata auttaa yrityksiä ymmärtämään paremmin asiakkaidensa käyttäytymistä ja mieltymyksiä, mikä puolestaan mahdollistaa yhä paremman palvelun tarjoamisen ja liiketoiminnan jatkuvan kehittämisen. Mobiilisovellus toimii tehokkaana kanavana ylläpitää aktiivista ja pitkäaikaista suhdetta olemassa oleviin asiakkaisiin, mikä vahvistaa brändiuskollisuutta ja tukee liiketoiminnan kasvua.

Lue asiakastarinoistamme, kuinka Rolls vahvisti Rolls-ravintoloiden brändiä oman sovelluksen avulla sekä kuinka Jungle Juice Barin sovellus auttoi heitä sitouttamaan asiakkaita ja vahvistamaan brändiä myös digissä.

”Tutkimukset osoittavat, että kuluttajien suhde brändiin syvenee heidän käyttäessään brändin mobiilisovellusta.”

(Kim, S. J., Wang, R. J. H. & Malthouse, E. C. 2015)

Uusi ansaintamalli ja lisää liikevaihtoa sovelluksesta

Applikaation avulla yritys pystyy kasvattamaan ja skaalaamaan liiketoimintaa, hankkimaan uusia asiakkaita, saamaan kilpailuetua tai vaikka käynnistämään kokonaan uuden liiketoiminnan.

Monilta yrityksiltä löytyy nykypäivänä verkkosivut, josta asiakkaat voivat löytää palveluita. Digitalisaation kehittyessä monet yrittäjät kuten fitness- ja hyvinvointiyrittäjät ovat löytäneet myös applikaatiot ja niiden tuomat edut oman palvelun markkinointiin ja myyntiin. Fitness-alan yrittäjät ovatkin kehittäneet monia treeni- ja harjoittelusovelluksia ja luoneet sen avulla kokonaan uuden ansaintamallin ja lisänneet liikevaihtoaan.


Myös me olemme kehittäneet hyvinvointialaan yrittäjille applikaatioita, joiden avulla yrittäjät voivat kehittää markkinointiaan, skaalata palveluitaan, löytää uusia asiakkaita helpommin, parantaa asiakaskokemusta sekä löytää kokonaan uuden ansaintamallin.

Lue kuinka kehittämämme applikaatio 8D-meditaatiolle auttoi skaalaamaan heidän yritystoimintaa. Myös Green Water Pro:lle kehittämämme hengenpidätysapplikaatio on mielenkiintoinen tarina siitä, kuinka he saivat kokonaan uuden ansaintamallin ja lisäbuustia liiketoimintaan sovelluksen avulla.

Hyvinvointisovellukset tuovat lisäbuustia liiketoimintaan.

SuperAppin kehittämiä mobiilisovelluksia.

Miten helposti oman mobiilisovelluksen voi saada?

Monesti yrityksissä ajatellaan, että mobiilisovelluksen kehittäminen on pitkä ja kallis projekti. Tätä sen ei kuitenkaan tarvitse olla. SuperAppilta sovelluksen voi saada hyvinkin helposti.

Kokoamme sovellukseen tarvitsemasi toiminnallisuudet lukuisista valmiista ja toimiviksi testatuista komponenteista. Saat tarpeisiisi räätälöidyn applikaation ja maksat vain niistä ominaisuuksista, joita todella tarvitset. Tämä tarkoittaa sitä, että applikaation kehitys tapahtuu ilman aloitussäätöä ja tiedät mihin sitoudut läpinäkyvän hinnoittelumme ansiosta.

Oman applikaation saa hyvin helposti. Aloitetaan vaikka heti.

SuperAppin toimitusjohtaja Arttu Hujanen.

Onko sinulla mobiilisovellusidea?

    Jätä yhteystietosi niin olemme sinuun yhteydessä.


    Lähettämällä lomakkeen hyväksyt tietosuojakäytänteemme.

    Ota yhteyttä